Bu Blogda Ara

21 Kasım 2011 Pazartesi

Muzlu Muffin

Merhaba arkadaşlar
sizlere hem pratik hem lezzetli muffinlerle geldim.
Evde yumuşamış hafif kararmaya başlamış muzlarınız varsa
ve ne yapsam diye düşünüyorsanız onları bu tarifte kullanabilirsiniz.
Ben ölçü olarak cup ölçüsü kullandım sizede tavsiye ederim en güzel ve garantili sonuç için mutlaka cup ölçüsü kullanın derim.
Malzemeler:
1 cup ceviz(kırılmış ve fırınlanmış)
1 + 3/4 cup un
3/4 cup şeker
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/4 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tarçın
2 tane yumurta
yarım cup(110 gram)eritilmiş tereyağı
3 tane ezilmiş muz
Yapılışı:
Öncelikle cevizi elimizle ufak parçalara böldükten sonra fırın tepsisine yayıp 100 derecede 5 dakika fırınlıyoruz,bir kasede muzları çatalla eziyoruz içine
yumurta,tereyağı ekleyip karıştırıyoruz.
Ayrı bir kapta un,tozşeker,tarçın,kabartma tozu,karbonat ve cevizi tahta kaşıkla karıştırıyoruz ve yumurtalı karışımı unlu karışıma ekleyip tahta kaşıkla karışım birbiriyle bütünleşene kadar karıştırıyoruz,yağladığımız muffin kaplarına yarısına kadar karışımla doldurup
175 derecede tahmini 40 dakika pişiriyoruz
benim muffin kalıplarım büyük olduğu için bu ölçüden 8 tane çıktı ama küçük muffin kaplarında 12 tane çıkacaktır ben üzerine pudra şekeri ve tarçın eleyerek süsledim siz dilediğiniz gibi süsleyip yiyebilirsiniz
Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. süpersin arkadaşım ellerine sağlık valla kararmış muzlar kurtuldu:))

    YanıtlaSil
  2. Bende evde kalan muzlarla bır sey yapayım diye düşünüyordum bu tarif guzel fikir oldu.ellerıne saglık canım

    YanıtlaSil
  3. ben bu muffını yerım hem de hemen,cabuk cabuk yoksa bana kalmaz ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Görüntüsünden lezzeti belli oluyor.Kalan muzları değerlendirmenin güzel bir yolu.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Harika!MUffin yedim ama muzlusunu hic yememistim!eline saglik canim!

    YanıtlaSil
  6. Mis gibi. Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  8. Malzemeler tam bir lezzet deposu harika bir tarif ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık ablacımm..
    muffinlerin çok şirinler:)
    harika görünüyor:))
    deniz kalpkurabiye

    YanıtlaSil
  10. Geçen gün bir arkadaşım benim yaptığım muzlu kekten istiyordu tekrardan:-)
    ama ben böyle kakaolu yapmamıştım güzle fikir oldu,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Ayyyy yarın getirsene bana bunlardan!!!!:)))) Pek de güzel olurdu kahvenin yanında!!!!

    Sevgiler,
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. İzgüncüğüm,
    Kararmaya yüz tutmuş muzları değerlendirmek için çok güzel bir tarif bu. Geçen sene Emel Başdoğan tv. de yaptığı bir programda buna benzer bir tarifi paylaşmıştı ama ben o tarifimi kaybetmiştim. Bu çok denk geldi. Ah! bir de şu şeker olayı olmayaydı. Belki daha sonra tam buğday unu ve az şekerle deneyebilirim.
    Ellerine sağlık güzel arkadaşım.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  13. Muz ve muffin bi araya gelince süper bi lezzet oluyor.Ellerinize sağlık süper görünüyor.
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  14. Ben de kararan muzlarla kek yaparim genelde. Ellerine saglik, nefis gozukuyor...

    YanıtlaSil
  15. Çok tatlı görünüyor sanki üzerine kar yağmış gibi. Bugünlerde muffin yapasım var, ellerine sağlık İzgüncüm..

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Of ya bunlar çok güzelllerrrrr. izgün yine kanıma girdin ben bunu yapmaz mıyım yapıpda yemez miyim.. eline sağlık bazen bizde de muzlar yenmiyor ve çok çabuk kararıyor bu tarifin harika ve en kısa zamanda denyeceğim. kocaman öptüm..

    YanıtlaSil
  18. º°❤
    Olá, amiga!
    Passei para ver a receita do dia.
    Boa semana!
    Beijinhos. º° ✿
    ♫° Brasil
    ·.♪
    ❤♥

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails