Bu Blogda Ara

9 Ekim 2010 Cumartesi

Un Kurabiyesi

Merhabalar hepinize
havaların bozduğu,sonbaharın kendini hissettirdiği
bu günlerde kendinizi iyi hissettirecek bir tarifim var
gerçek un kurabiyesi yapmak ister misiniz?
hani pastanelerden alırız ama evde yaptığımızda bir türlü aynı lezzeti,kıvamı tutturamayız ya ama bu tarifle çok lezzetli un kurabiyeleri yapacaksınız
yiyenler sizin yaptığınızı duyunca şaşıracak o kadar lezzetli bir tarif.
Ustasından öğrendiğime göre pastanelerde un kurabiyesini ''biskin margarin''le yapıyorlar ve bizim neden aynı lezzeti tutturamadığımızın en önemli sebebi bu kullandıkları yağ,en önemli özelliği içinde su bulunmaması evde kullandığımız margarinlerde su bulunuyor.
Nerde bulacağız bu ''biskini''derseniz Metro Grosmarkette var ama 10 kiloluk olarak satıyorlar e o kadar yağı napcaz sonuçta pastane işletmiyoruz
bizde biskini evdeki margarinden yapıcaz
nasıl mı? şöyle ki
250 gramlık margarini eritiyoruz,ılıdıktan sonra buzdolabına koyup
3 saat bekliyoruz tekrar donuyor,sonra üzerindeki yağı karıştırma kabına alıyoruz,altında biriken suyu da döküyoruz
ve tadına inanamayacağınız lezzette un kurabiyeleri yapıyoruz.
Tarifimize gelince
Malzemeler:
500 gram un(4 su bardağı)
250 gram biskin margarin(anlattığım şekilde hazırlanmış)
125 gram pudra şekeri
Yapılışı:
Biskini yoğurma kabına alıyoruz,pudra şekerini ekleyip iyice birbirine yediriyoruz
unu azar azar ve iyice yedirerek ekliyoruz unun hepsini birden eklemeyin
bu kurabiyenin özelliği uzun uzun yoğurma gerektirir siz yoğurdukça
un,yağ ve şeker bütünleşip şekil verilecek kıvama gelecektir
isterseniz minik toplar yapabilirsiniz ya da uzun bir rulo yapıp
verev şeklinde kesebilirsiniz üzerlerine çatalla bastırarak şekil çıkartabilirsiniz
isterseniz hamurun bir kısmına kakao ekleyip kakaolu yapabilirsiniz
tamamen sizin zevkinize kalmış
yağlı kağıt serili tepsiye dizip 100 derecede tam 55 dakika pişiriyoruz

nefis un kurabiyelerimiz hazır
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

82 yorum:

  1. Mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık lezzetli günler dilerim

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ,tarifi yeni okuyabiliyorum,acaba tereyagi ile de ayni islemi yapmak gerekiyor mu yoksa bir margarin almam gerekecek ozaman!Cünkü bende bir türlü tutturamiyorum!

    Tesekkürler önce ustaya sonra size...

    YanıtlaSil
  4. Nesrin denemeni tavsiye ederim
    yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. bir terazi kızı,tereyağıyla olmaz onun içeriği daha farklı
    bence margarinle dene
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. merhaba İzgün hanım .Öncelikle değerli yorumlarınız ve ziyaretleriniz için teşekkür ediyorum.Sayfanızdaki paylaşımlarınızda harika.vakitsizlikten başka lezzetleri deneyemiyorum.resimlere bakıp okudukça içim gidiyor doğrusu:) Bu arada poğaça tarifleri denerken size tavsiyem birine krema ekleyerek yapın.Yani yağ ve yoğur gibi malzemeleri biraz azaltıp krema ekleyin.Çok lezzetli oluyor.yerken beni anarsınız sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerne sağlık,nefis görünüyor kurabiyelerin.Bi ara görüşelim artıkkkkkkkkkkkk

    YanıtlaSil
  8. Un kurabiyesini çok severim.Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. YOKLUĞUMDAKİ CİCİ ZİYARETLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM ARKADAŞIM.UN KURABİYESİNE BAYILIYOR VE BU TARİFE BEN DE GARANTİ VERİYORUM.ŞAHANE OLUYOR.HERKES DENESİN DERİM.SEVGİLER.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

    YanıtlaSil
  10. nefis olmuş izgüncüm,
    mutlaka denemek istiyorum senin tarifinle..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Özlem yorumun ve önerin için teşekkür ederim
    kremayla bir tuzlu(dereotlu üçgenler)bir de tatlı poğaça denedim sonuç muhteşemdi ağızda dağılan lezzetler oldu,güzel öneriniz için teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Gül teşekkür ederim evet görüşelim mutlaka

    YanıtlaSil
  13. Fatoş güzel yorumun için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  14. Seval çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. Harika eşim ve oğluş çok sever un kurabiyesini ama dediğin gibi tam pastanedekiler gibi olmuyordu ama o margarinlerde pek çok diye almıyordum:)
    Teşekkür ederim hemen notumu aldım en kısa zamanda denenecektir ellerine sağlık.
    Sevgiler izgüncüm..

    YanıtlaSil
  16. Canım bizim eve margarin girmezben tereyağıyla yapayım. Eritip soğutunca onunda suyu üstte birikiyor.

    YanıtlaSil
  17. herzaman favorimdir kolay ve lezzetli
    ellerine sağlık canım harika olmuş kurabişler
    mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  18. valla yine döktürmüşsün canım benim. ellerine sağlık. artık un kurabiyesini böyle yapacağım. mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Izgun,
    cok defa ziayret ettim ama ilk yorumum olacak.Blogun adi "pastaneden" olunca heralde hep pasta vardir diye girmistim ama hersey kivaminda, lezzetler goruntuler ic acici!
    ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  20. meleğin marifetleri güzel yorumun için teşekkürler
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  21. Zehra tereyağıyla deneyince nasıl olduğunu yazarsan sevinirim
    güzel yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Handecim çok teşekkür ederim
    sana da güzel,mutlu haftalar dilerim

    YanıtlaSil
  23. Özlemcim çok teşekkür ederim
    mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Lama,güzel yorumun için teşekkürler
    aslında çıkış noktam pastalar bundan sonra daha fazla pasta olacak
    seni de burda gördüğüme çok sevindim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. ben bunu deneyeceğim valla hiç duymamıştım yav
    madem güzel yapalım o zaman :)))
    ellerine sağlık canımcım

    YanıtlaSil
  26. evet yag la nasıl olur acaba un kurabıyesı sımdıden tesekur ederım cevaplarsanız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. margarinle ve tereyağıyla dediğim gibi yapabilirsiniz

      Sil
  27. Merhaba, tarifinizi denedim ve ilk denemede mükemmel oldu. Sevgilimin babaannesi de böyle kurabiyeler yapıyordu ve bayılarak yiyordum. Artık bende yapabilirim :) paylaştığınız için çok teşekkürler.
    İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim çok sevindim beğenmenize ellerinize sağlık

      Sil
  28. dün akşam canım sıkılıyordu ve aklıma önceden okuduğum bu tarif geldi. aklımda kalmıştı çünkü çok basit bi tarifi vardı. kalkıp yaptım ve şans eseri ailem bana gelmek istedi. onlara ikram ettiğimde benim yaptığıma şaşırdılar :) çok çok çok tşk ederimmmmm :)))

    YanıtlaSil
  29. merhaba.ya ben su olayını anlamadım suyu hamurun içine mi dökeceğiz cevaplarsanız çok sevinirim un kurabiyesini bir türlü tutturamıyorumda lütfen:))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suyu içine dökmeyeceksiniz margarinin dibinde biriken suyu lavaboya dökebilirsiniz burda amaç biskin yağı elde etmek için margarinin içindeki suyu dökmek

      Sil
    2. aynen dediğiniz gibi yaptım. ve süper oldular. bundan sonra un kurabiyelerimizide evde yapıcaz. teşekkürler....

      Sil
  30. bana dakikası fazla geldi biraz biz kursda pastacılık kursunda sanki bukadar bekletmemiştik gibi hatırlıyorum bizde biskinle yaptık görüntü benziyor.biz biskini eritmeden kullanıyoruz tek fark burda ki biskin yağı ve alba yağı su oranı çok az olan yağlardır margarinler gibi suyu olan yağlar değillerdir.su olayı olmadanda kullanılabilir diye düşünüyorum
    tarifiniz için çok teşekkürler ölçü ayarında çok yardımcı oldu bana deniyeceğim evde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biskin yağı 10 kiloluk paketlerde satıldığı için evde biskin yağı yapmanın yolunu anlattım elinizde biskin yağı varsa eritmeden kullanabilirsiniz
      süre fazla değil 100 derecede pişecek ama sakın unutmayın fırında daha uzun süre tutarsanız sertleşir

      Sil
  31. merhaba bende uzun zamandır pastane un kurabiyesi tarifi deniyorum yalnız benim pişirmeyle ilgili bir sorum olacaktı malum pastane un kurabiyesi altı üstü beyaz şekildedir ve öyle pişirilir acaba 55 dk çok değilmi siz yaptığınız için soruyorum 55 dk sonunda kurabiyelerin altı üstü beyaz kalıyomu pastanedeki gibi. cevaplarsanız sevinirm şimdiden tşk

    YanıtlaSil
  32. merhaba süre uzun değil çünkü 100 derecede pişecek ve beyaz kalacak merak etmeyin tadı pastanedekilerden daha lezzetli olacak verilen süre ve fırın ayarına dikkat edin birde un kurabiyesi uzun yoğurma gerekir en az 2o dakika yoğurmak gerekir ama bu lezzete değer bence:)

    YanıtlaSil
  33. merhaba kurabiyeleriniz nefis görünüyor bugün yapmayı düşünüyorum tarifinizi aldım şimdi akşam deneyeceğim biskinle.umarım çook güzel olur.teşekürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba güzel olacaktır ama lütfen fırın ısısına ve pişme süresine dikkat edin ellerinize sağlık

      Sil
  34. verdiğiniz tarif bişeye yaramadı ben yarım saat yoğurdum şekerpareyide iyi yaparım hamurun kıvamını bilirim yani siz nasıl tarif veriyorsunuz böle anlamadım gitti normal verdiğiniz tarif un değilde normal kurabiye oldu :)ne alaka un kurabiyesinle çöpe döktüm sayenizde ben fırında 20 dakika tutum heryeri yandı nasıl 55 dakika tutuyorsunuz bu kurabiyeyi anlamadım gitti pes doğrusu size sakın denemeyin arkadaşlar alakası yok tarifin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende hamur kıvamın iyi bilirim ve tarifte belirttim un kurabiyesi yoğurdukça bütünleşir ve şekil alır eğer zamanınız ve sabrınız yoksa denemeyin,ayrıca tarif bana değil bir pasta ustasına ait orjinal un kurabiyesi tarifidir siz 180 derecede pişirirseniz kurabiyeler hem yanar hem taş gibi olur orda yazıyor fırın ısısı 100 derece olacak ve 55 dakikada pişmiş bembeyaz kurabiyeler elde edeceksiniz.Pek çok kişi yazılanları uygulayıp başarılı oldu siz dediklerimi uygulamadan yaparsanız başarısız olursunuz ve insanları bu şekilde yanıltmayın sakın denemeyin diye,yorumları okursanız pek çok kişinin bu kurabiyeyi yapabildiğini görürsünüz

      Sil
  35. Merhaba tarifinizi denedim çok güzel oldu.Gerçekten pastanelerde satılan un kurabiyelerine benzedi.Ben biraz soguk bi artamda yaptıgım için bir saate yakın yoğurdum ama ugraştıgıma degdi hep yapmak istedigim gibi bi kurabiye oldu bu tarifi bizimle paylaştıgınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  36. tarifinizi denedim çok güzel oldu pastanede yapımış gibi oldu. tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  37. Bazı tariflerde buğday nişastası konuluyor. Ne fark yaratır? Bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nişasta kullanmak kurabiyenin daha kıyır kıyır olmasını sağlar

      Sil
  38. tarifi birebir yaptım fakat margarini eritince dibinde su birikmesi falan olmadı. birde 4 bardak un fazla oldu sanki hamuru bir türlü toparlayamadım. lezzeti güzel oldu ama şekil verme konusu dediğim gibi hamur toplanmadığı için sıkıntı :( nerde yanlış yaptım bilemedm

    YanıtlaSil
  39. bende birazdan deneyeceğim.güzel olacağından hiç şüphem yok.bu kadar yorumun içinden bir kişi tutturamamış.bence becerememiş.kendi beceriksizliğini paylaşmış.

    YanıtlaSil
  40. ben 3 bardak koydum unu. 4. bardağı koyamadım. hamurun hamurluğu kalmadı. darmaduman oldu. piştikten sonra un gibi dağılması gerekiyordu ama daha pişmeden un gibi dağıldı. ben mi yanlış yaptım un mu fazla geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok siz yanlış yapmadınız yoğurdukça hamur toparlanacaktır

      Sil
  41. ben hollanda rotterdamdan arzu... gecenlerde kurabiyenizi yaptim cok guzel oldu.bir tabakta komsuma vermistim.simdi beni cagiriyor gel banada yap aynisindan cok hosuma gitti diyor.size tesekkuru borc bildim.ona gitmeden yorumumu yazmak istedim.ellerinize tarifinize saglik cok tesekkurler...

    YanıtlaSil
  42. tarifiniz icin tesekkurler. harika oldu.hazırdan hic farkı yok :-)

    YanıtlaSil
  43. Tarif edildiği gibi yapmaya çalıştım. Esim ve kızım cok beğendiler fakat biraz sert oldu. Lezzeti cok guzeldi ama niye goruntudeki gibi olmadı acaba? Yarım saatten fazla yoğurdum, beyaz kalacak sekilde verilen sürede pişirdim, yardımcı olursanız sevinirim..teşekkür ederim..(sizinki harika görünüyor, ellerinize saglık)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. un kurabiyesi biraz sert olur görüntüye takılmayın önemli olan lezzetli olması bir daha ki denemede daha güzel olacaktır :)

      Sil
  44. çok güzel oldu.teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  45. Arkadaslar mrb bn izmirden tugce :) bu tarifi defalarca denedim sonuc muhtesem izgun hanim ellerinize saglik ;) blogunuzu bi aksam sirf un kurabiyesi icin nette bakinirken buldum hemen denedim ve margarinin altinda biriken suyu gorunce hayretim sasti :-D ... Bu arada tarifi deneyenlere guzel bi onerim var pudra sekerini biskinle yogururken muzlu puding ilave edin ucunu birbirine yedirin sonra tarife aynisi gibi devam edin muazzam lezzetli kurabiyeler elde edeceksiniz fakat muzlu pudingi ilave etmeden once sekerleri birbirinden ayrilana kadar iyice eleyin gerekirse iki uc defa. Sekerleri icinden cikarmazsak kivami tutmaz! Mutlaka deneyin cok guzel oluyo bu arada istediginiz pudingle yapabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harikasınız Tuğçe hanım ellerinize sağlık

      Sil
  46. bende yaptim ama dahildi hamuru sekil vermekte zorlandim acaba unumu fazla geldi 4 b. Koydum ama cvp verirsenz sevinrm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağla un yoğruldukça bütünleşecektir biraz uğraştırır ama sonuca değer bence :)

      Sil
  47. Mrb un kurabiyesini cok seviyorum ama bi turlu tutturamiyorum acaba puf noktasi nedir karstan slm lar gamze

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamze hanım bütün püf noktalarını yazdım ;)
      selamlar sevgiler

      Sil
  48. Margarin olarak hangisini kullandınız?
    Birde fırın önceden ısınacakmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana hamurişi kullandım fırını her zaman önceden ısıtın

      Sil
  49. Bugün kurabiyeleri yaptim muhteşem oldu tam yazdiginiz gibi ölçüsü ölçüsüne,biskin yagi ile daha bi ayri güzelleşti,yani diyecegim pastanedeki un kurabiyelerin aynisi oldu.paylaşim icin cok tesekkürler (yogurmak gerçekten sabir istiyor)sonuç ama muhteşem oldu cok sagolun

    YanıtlaSil
  50. müthiş bir kurabiye arkadaşlarım sürelli istiyorlar tarf için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  51. dikkat edin parmaklarınızı yiyebilirsiniz harika bir un kurabiyesi tarifi

    YanıtlaSil
  52. Kabartma tozu yok herhalde

    YanıtlaSil
  53. Kurabiye sevmeyen eşim bile bu kurabiyelere bayıldı, aradığım tarifi sonunda buldum çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  54. çok güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  55. bayıldım

    YanıtlaSil
  56. 100 derece az değil mi ya benimki hamur kaldı 55 dk nın sonunda

    YanıtlaSil
  57. Bu aksam merak edip bu tarifi uyguladim ellerinize saglik. Fakat yarim saat yogurmama ragmen sekil vermekte cok zorlandim un farkindan olabilir belki . yarim bardak az olsa iyi olacak gibi.
    Ben margarin yerine tereyagina ayni islemi uyguladim su cok az cikti,gerek yokmus.
    Simdi firindan cikti beyaz ve yumusak. Soguduktan sonra tadip size yazarim.
    Tarif icin cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  58. tarifinizi birebir uyguladım harika bir un kurabiyesi oldu teşekkür ediyorum .:)

    YanıtlaSil
  59. tarifinizi denedim çokkkk süper oldu yanlız ben bir kaşıkta nişasta kattım kıyır kıyır olsun diye.çocuklarım bayıldı ama 50 dk. yoğurdum neyseki değdi tşk

    YanıtlaSil
  60. muhteşem görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  61. ilk defa un kurabiyesi yaptım ve muhteşem oldu.harfiyen tarifi uyguladım.ama ben 2,5-3 su bardağı un kullandım.harika bir tadı var teşekkür ederim tarif için:)

    YanıtlaSil
  62. Tarifinizi harfiyen uyguladım.tadı da görüntüsü de harika oldu.teşekkür ederim tarif için :)

    YanıtlaSil
  63. Merhaba,
    tarifinizi denedim, ama 100°C de 55 dakika az geldi , sanki bana hamur hic pismemis gibi geldi bende isiyi 130°C cikardim tabii firinda uzun kalinca un gibi dagilmadilar. gercekten 55 dakika yetiyor mu, yoksa Umluft (turbo) da mi 100°C de?

    Tesekkürler
    Nesrin

    YanıtlaSil
  64. mrhb şuan kurabiyeyi deniyorum yogururken cok zorlandim ama firin isisinda bi hata yaptim 100°e ayarliyacagima 180 °ayarlamisim 15dk sonra farkettim bi sorun olurmu acaba?

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails