Bu Blogda Ara

27 Kasım 2011 Pazar

Mayalı Kıyır Poğaça

Merhaba arkadaşlar
benim yıllardır yaptığım en favori poğaçalarımdan birisini sizinle paylaşıyorum.
Tadına bakanların çok beğendiği mutlaka tarifini istediği bir poğaça
içinde maya olmasına rağmen ağızda dağılan ve kolay kolay bayatlamayan bir poğaça
ben nasıl oldu bu tarifi sizinle paylaşmadım bilmiyorum ama şimdi paylaşma zamanı geldi:)
Bu poğaçayı deneyenler tadını nasıl bulduklarını,beğenip beğenmediklerini yorum olarak yazarlarsa çok mutlu olurum sizlerin yorumları benim için çok önemli biliyorsunuz.
Eh bu kadar anlattım tarifinide vermemek olmaz,yapanlara kolay gelsin,tadanlara da afiyet olsun:)
Malzemeler:
250 gram yumuşak margarin
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tane yumurta(sarısını üzeri için ayırıyoruz)
1 paket(40 gr)yaş maya(kuru maya,instant mayayla denemeyin aynı lezzeti yakalayamazsınız)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tozşeker
5 su bardağı un
Yapılışı:
Yoğurma kabına sırasıyla margarin,sıvıyağ,süt ve mayayı alıyoruz elimizle
bütün malzemeyi karıştırıyoruz içine yumurta akı,tuz,şeker ve unu azar azar ekliyoruz,çok yumuşak bir hamur yapıyoruz hamur toparlandığında un eklemeyi bırakın hafif ele yapışan bir hamur olacak ve hamur mayalanmadan hiç bekletmeden küçük toplar koparıp elimizle hafifçe açıyoruz içine dilediğiniz bir içi koyabilirsiniz ama peynir çok yakışıyor bu poğaçaya
poğaça şeklinde kapatıp bekletmeden yumurta sarısını sürüp ısıtılmış 180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar pişiriyoruz
veee ılıkken henüz soğumadan tadına bakıyoruz ağzımızda dağılan poğaçanın tadını çıkarıyoruz:)
Püf noktası yaşmaya kullanıyoruz, çok yumuşak bir hamur yapıyoruz ve mayalanmadan hemen şekil verip pişiriyoruz
e hadi deneyin ve nasıl bulduğunuz bana yazın sizinde en favori poğaçalarınızdan olacağına eminim,yorumlarınızı bekliyorum.
Afiyet olsun.

43 yorum:

  1. Ahhh ben yapamıyorum şu mayalı poğaça işini, hiç hem de :( ellerine sağlık harika görünüyor.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık güzel görünüyor sadece bir sorum var bu kadar yağ çok gelmiyormu?

    YanıtlaSil
  3. TAMDA TAHMİN ETTİĞİM GİBİ,BEKLETMEDEN PİŞTİĞİ İÇİN KIYIR OLUYOR SANIRIM,ELLERİNİZE SAĞLIK,SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık İzgüncüm;

    BU TARİFİ DEMEK İSTİYORUMMMM.:))

    YanıtlaSil
  5. hem yumuşak hem kıyır eline sağlık canım
    harika olmuş sevgiler
    yemekbirask

    YanıtlaSil
  6. Ellerine emeklerine saglik canim sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  7. mayalanması çok güzel ve pratikk muhakkak denerim öyle güzel olmuş ki cnm çekti:)


    http://mavisofra-buzdanhayaller.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. maya hakkında haklısın.ınstant maya yaş maya gibi olmuyor,yaş maya ile yapılan daha yumuşak ve tazelini bir ıkı gun sürüyor.Senın poçalar da çok guzel olmuşlar ellerıne saglık.

    YanıtlaSil
  9. Çok severim bu poğaçayı,vakit buldukça yapmaya da çalışırım.Harika gözüküyorlar ellerinize sağlık:))))

    YanıtlaSil
  10. ellerıne sağlık canım yaş maya ile yapılan poğaçalar favorımdır,çok guzel gorunuyor ,sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. bayılırım olsada yesem:))
    ellerine sağlık canım
    mutlu bir hafta dilerim
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. merhaba,
    1 tane yumurta (sarısını üzeri için ayırıyoruz)diye yazmışsınız ama tarif ederken de "bütün malzemeyi karıştırıyoruz, içine yumurta sarısı, tuz şeker ve unu ekliyoruz" diye yazmışsınız. yumurta sarısı için hangisi doğru acaba?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Leylacım ama bu çok pratik bir mayalı poğaça bence denemelisin
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Muko inan ki çok gelmiyor yerken yağı hissetmiyorsun bile denemeni tavsiye ederim
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Reyhan evet mayalandırmadan hemen yaptığımız için kıyır kıyır oluyor ve bayatlamıyor
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Dilek sen mayalıları güzel yapıyorsun denemelisin bence:)
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Gülcan çookkk teşekkür ederim
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  18. mavii mutlaka denemelisin beğeneceğini umuyorum
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Heden bende senin gibi düşünüyorum teşekkür ederim yorum için

    YanıtlaSil
  20. Sihirli günce çok teşekkür ederim güzel yorumun için

    YanıtlaSil
  21. Zeymuran çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  22. Handecim teşekkürler
    sanada güzel bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  23. Özlem etkinliğe mutlaka katılacağım

    YanıtlaSil
  24. sevgili adsız dikkatinden dolayı teşekkür ederim yanlış yazmışım yumurta akını içine koyuyoruz sarısını üzerine sürüyoruz
    yanlışımı düzelttim
    teşekkürler yorum için

    YanıtlaSil
  25. Ellerine sağlık canımmmmmmmm nefis görünüyorlar, ellerine sağlık; harika bir haftasonu diliyorum.

    Sevgiler,
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil
  26. Canım İzgüncüm, hem mayalı hem kıyır çoook merak ettim ve tarifi aldım. Denediğimde yorumumu yazarım sana. Bugünlerde canım sıcacık ev poğaçası istiyordu. Tarifin süper oldu.

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  27. ELİNE SAĞLIK CANIM.NEFİSSS...ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  28. Ellerine sağlık nasıl vermezsin şimdiye kadar böyle bir tarifi diye birde ben kızayım:) Şaka şaka ne kızması teşekür ederiz o güzel tarifin için ellerin dert görmesin canım...

    YanıtlaSil
  29. Canım ttalım kıymetlim ilk yapacağım poğaça söz bu olacak bildireceğim yorumum ile seni.Ellerine sağlık

    yemek vakti

    YanıtlaSil
  30. Mayalı tariflere bayılıyorum..Çok nefis görünüyorlar deniycem en kısa zamanda..
    Ellerinize sağlık..iyi haftalar

    YanıtlaSil
  31. canım ablacım nefis olmuş kıyır poğaçalarınn harikasın sen:)
    öpüyorum çok çok:))
    deniz-kalpkurabiye

    YanıtlaSil
  32. O zaman yapmak şart diyosun:))

    YanıtlaSil
  33. mutlaka denemeliyim,ellerine sağlık,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  34. dün akşam tarifi denedim, bugün işyerime getirdim, arkadaşlar tarifini aldı, gerçekten çok güzel bir tarif, yalnız ben tereyağı ile yaptım minik kızım da yiyeceği için, ellerinize, yüreğinize sağlık.
    bangininmutfagi.blogspot.com'dan Derya

    YanıtlaSil
  35. Canım blogerlerin pikniğine geitdiğin poğaça buydu değilmi yarın bend eyapmak istiyorumda.

    YanıtlaSil
  36. Bugün yaptım senn tarifi Çok güzel oldu mahalledeki kadınlar çay içerlerken ikram ettim mest oldular bir kaç tepsi daha istediler:) bende söz verdim bir kaç güne yapıcam tekrardan.. Eline koluna emeğine sağlık canm.

    YanıtlaSil
  37. Tarif inanilmaz güzel oluyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  38. Bu tarif benim için çok kritik olacak sanırım. Hani şu pastanelerde satılan ev poğaçası adı altındaki poğaçalar hem kıyır kıyır hemde yumuşak. Asıl aradığım şey buydu. Sanırım püf noktası yaş maya ve mayalamayı beklememek. Kesinlikle bu tarifi bir kaç gün içinde deneyip bilgi vericem. Çok Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  39. Denemem lazim:)

    YanıtlaSil
  40. Mutlakaaaaaaaa deneyin ben yaptim çok güzellllll oldu simdiye kadar yaptigim çıtırli pogacalarin rn güzeli bu oldu teşekkürler tarifiniz için ;)

    YanıtlaSil
  41. Evde sut yoktu yatim su bardagi yogurtla yaptim ve kiyir kiyir nefis oldu tesekkurler :-) ayrica 32adet tombik cikti :-D

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails