Bu Blogda Ara

14 Kasım 2011 Pazartesi

Damla Sakızlı Kurabiye

Merhaba arkadaşlar
uzun süredir blogumla ilgilenemedim önce bayram tatili
tatil sonrası dönüş ve hastalıklar,malum gündüz çoook sıcak gece de buz gibi bir hava olunca hastalıklar da kaçınılmaz oluyor.
Şimdi biraz daha iyiyim sadece sesim çıkmıyor yani çıkan ses  derdimi anlatmama yetmiyor:)
tabi buna birde Nehirin okulunu da eklememek olmaz,okula bırak okuldan al,alınacaklar,haftasonu jimnastik kursuna götür getir...
bu liste böyle uzayıp gidiyor,geçen gün babamla konuşurken neler yaptığımı anlatıyordum bana,bunların hepsini 1 günde mi yaptın?diye sordu, evet diyince çok şaşırdı dediğim gibi bu aralar hayat çok hızlı akıyor hızına pek yetişemiyorum:)
ama mutfağa ayıracak vaktim her zaman var olmamasını düşünemiyorum çünkü benim küçük canavarlar mutlaka evde kurabiye,kek,poğaça bişeyler olmasını istiyorlar,Deniz bey sürekli fırını kontrol ediyor:)
Bu kurabiyeler benim çok sevdiklerimden eskiden bizim burdaki fırında çıkardı ve alırdım mutlaka sonra kendim neden yapmıyorum dedim ve sonunda istediğim lezzette kurabiyeler elde ettim dikkat edeceğiniz tek şey ununu azar azar eklemek unu fazla kaçırırsanız şekil vermekte zorlanırsınız ve biraz sert bir hamurunuz olur eh artık tarife geçeyim di mi:)
Malzemeler:
150 gram margarin(yumuşak)
yarım çaybardağı zeytinyağı
1 su bardağı pudra şekeri
1 tane yumurta
1 çay kaşığı dövülmüş damla sakızı
1 çay kaşığı kabartma tozu
4 su bardağı un
Yapılışı:
Yoğurma kabına margarin,zeytinyağı,pudra şekerini alın elinizle birbirine yedirin içine yumurta,unu azar azar,damla sakızı ve kabartma tozunu ekleyin hamur toparlanana kadar un ekleyin yumuşak bir hamur elde edince un eklemeyi bırakın hamurdan küçük toplar koparıp elimizle uzun rulolar yaparak S şekli verelim ve tepsiye dizelim
170 derecede tahmini 15 dakika üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin
yanında sıcacık çay ve sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. tam da çay içiyordum elimde çayım varken öbür elimde de bunlardan olsun istiyoruuuummm:)))
    ellerine sağlık canım harika olmuşlar

    YanıtlaSil
  2. ımmm.. damla sakızı olsun da ne olursa olsun diyeceğim nerdeyse:)

    YanıtlaSil
  3. Miss gibi kokuyordur şimdi bu kurabiyecikler, ellerine sağlık canım, ve de çok çook geçmişler olsun...

    YanıtlaSil
  4. Handecim keşke olsaydı bu kurabiyeler çayla harika oluyor
    yorum için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Deli anne,bende damlasakızlı olan her tada her tatlıya bayılırım
    sende benim gibisin desene:)

    YanıtlaSil
  6. Kokusu burnumda ellerine sağlık canım İzgünüm

    yemek vakti

    YanıtlaSil
  7. mmmm:)
    misss gibii kokusunu hissettim sanki buradan bilee...:)
    ellerine sağlık izgüncüm...
    afiyet bal olsun kuzucuklara...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Ayyyy çok güzel olmuş çok beğendim ellerine sağlık. Keşke tadına bakma şansamazda olsa süper olacak

    YanıtlaSil
  9. MUTLAKA DENEYECEĞİM CANIM ELLERİNE SAĞLIK!!!

    SEVGİLER,
    EVREN

    YanıtlaSil
  10. Gecmis olsun canim. Gribin ziyaret etmedigi ev olmaz zaten. Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sagflik aromasini bende cok seviyorum .Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık genelde bütün yapılan tariflere unu birden koymamak gerekiyor afiyet olsun
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. ENFES GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    NE KADAR GEVREK
    AĞIZDA DAĞILAN BİR KURABİYE OLDUĞU GÖRÜNTÜSÜNDEN BELLİ:)
    SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  14. Canımm çok geçmiş olsun,acil şifalar diliyorum..
    Soğuklarla hastalıklarda kendini göstermeye başladı :(
    Gönlümüzden huzur,bedenimizden sağlık olmasın inşAllah..
    Kurbişlerin çok güzeller,ellerine sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. damla sakızı benimde çok hoşuma gider ama malesef bulamıyorum burada.. eline sağlık canım
    sevgiler
    yemekbirask

    YanıtlaSil
  16. çok geçmişler olsun..

    sakızlı kurabiyeyi anmak bile güzel ! :))
    yemiş kadar oldum
    sevgiler canım.

    bir dut masalı- nunu

    YanıtlaSil
  17. Canım geçmiş olsun hepinize umarım şimdi daha iyisinizdir. bu mevsimde hastalanmamak çok zor zaten. s kurabiyeler ne hoş olmuş böyle aslında yapıp saklamalı bir süre. denyeceğim ,inşallah benim minik kuşum da böyle şeyleri çoook seviyor izgün teyzesi iki minik dişiylşe bir güzel yiyor görmelisin.. seni ve Nehir2le deniz'i çok öpüyorum. sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. ellerıne sağlık canım ne güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  19. ablacımm bende bir türlü varamadım bloğun başına dün başladım:)
    ne yapalım canımız sağolsun:)
    kurabiyelerin çok nefis görünüyor ellerine sağlık:)
    öpüyorumm..
    deniz-kalpkurabiye

    YanıtlaSil
  20. İzgün pişerken mis gibi kokmuştur bu şimdi. En kısa zamanda yapacağım inşallah;) sevgiler ve ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Ne güzel mis gibi kokutmuştur bütün evi. Ellerine sağlık canım. Afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Geçmiş olsun canım. Umarım daha iyisindir..

    Kurabiyeler çok şirin, şekillerine bayıldım. Ellerine sağlık İzgüncüm..

    YanıtlaSil
  23. Yaa değil mi? Büyüklerimiz şaşıp kalıyor bu hallerimize. Başka türlü de olamayız ki aslında, otursak batar bize. Emeğinize sağlık, bir mahlep bir de damla sakızı öncelikli aromalarım arasındadır.

    YanıtlaSil
  24. canım ellerine saglık...evde damla sakızım varken hemen yapayım bu tarifi...

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails