Bu Blogda Ara

19 Eylül 2010 Pazar

Sodalı Börek

Merhabalar,sizinle paylaşmak istediğim böreğin
bir diğer adı da ''yalancı su böreği''dir.
Gerçekten su böreği lezzetinde ve çok pratik bir börek oluyor.
Ben genelde bu böreği sıcakken ikram ediyorum tadına bakanlar
çok beğeniyor,sizlere de tavsiye ederim.
Böreğimizin yapılışına gelince
Malzemeler:
  • 3 tane yufka
  • 1 şişe soda
  • 125 gram eritilmiş margarin
  • 3 yumurta
İçi için:
  • 100 gram beyaz peynir veya lor peyniri
kıyılmış maydanoz(ben eklemedim)
Yapılışı:
  • orta boy bir fırın tepsisi ya da yuvarlak borcamı yağlayıp yufkanın bir parçasını buruşturarak tepsiye yayıyoruz
  • yarım yufkayı da üzerine elimizle buruşturarak seriyoruz
  • ortasına peynirli içimizi koyuyoruz
  • kalan yarım yufkayı üzerine buruşturarak yayıyoruz
  • en üste kalan tek yufkayı seriyoruz
  • böreği kare dilimler halinde kesip üzerine eritilmiş margarini her yerine gelecek şekilde kaşıkla döküyoruz
  • bir kasede yumurtayı çırpıp üzerine sodayı ekleyip karıştırıyoruz
  • sosu tepsideki böreğin üzerine döküyoruz
  • 180 dereceli fırında 30 dakika üzeri kızarana kadar pişiriyoruz
sıcakken kestiğimiz dilimlerin üzerinden tekrar bıçakla geçip dilimliyoruz
yanında bir bardak demli çayla nefis oluyor
bu böreği önceden yapıp buzdolabında bekletebilirsiniz
misafirleriniz gelmeden pişirip sıcak sıcak ikram edebilirsiniz
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
afiyet olsun.

9 yorum:

  1. Mis gibi börek olmuş ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Su böreği ve benzeri herşey özel ilgi alanıma giriyor :) Börek çok nefis gözüküyor,çıtır gibi duruyor,ellerine sağlık..afiyet şifa olsun inşallah..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. nefis bir börek olmuş
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik. Pratik ve nefis. sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Zeliha teşekkür ederim,evet tadı aynı su böreği gibi çok lezzetli bir börek
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. yorumun için teşekkürler Seval
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Nesrin çok teşekkür ederim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. İzgüncüğüm, ellerine sağlık canım benim. Sodalı böreği ben de severek yaparım. Yumuşacık oluyor değil mi? Sevgiler

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails