Bu Blogda Ara

19 Mayıs 2010 Çarşamba

Turunç Reçeli

Turunç reçeli sever misiniz?Ben bayılırım Antalya da her yerde bol bol turunç bulunur hatta buranın yabancıları onları portakal ya da mandalina sanırlar hatta yemeye kalkanlarını bile gördüm.Tadı acı olduğundan yenmez ama reçeli çok lezzetli olur ama yapımı biraz zahmetlidir ama bu lezzete değer bence.Malzemelere gelince: 1 kilo turunç
                                                  1 buçuk kilo şeker
                                                    2 ya da 3 bardak su
                                                      1 tatlı kaşığı limon tuzu
yapılışı: Turunçlar yıkandıktan sonra rendenin en ince tarafıyla hafifçe rendelenir(yuvarlak bi yer vardır ya ordan)kabukları ince uzun olacak şekilde soyulur beyaz kısmı bıçakla kesilir burası acı bir tat verir.Büyükçe bir iğne pamuk ipliğine geçirilir ve uzun şeritler halindeki kabuklar kendi etrafında sarılarak spiral şeklinde ipe dizilir bu şekilde 1 gece torbada ama ağzı açık olarak ben beklettim.Ertesi gün kabuklar 20 dakika haşlanır,haşlama suyu süzülür temiz su konur ve 3 gün boyunca gün içinde bikaç kere suyu süzülür ve temiz su konur burdaki amaç acısını çıkarmaktır.3 günün sonunda süzdüğünüz su berrak hale gelmiş olmalıdır iyice suyu süzülen turunçları reçel yapacağımız tencereye alıp üzerine şekeri ekliyoruz ve böylece 1 gün daha bekleyecek.Ertesi gün turunçlar şekerle birlikte sulanacak içine tahmini 3 bardak su konur ve ocakta kaynamaya bırakılır,40 dakika civarında reçelimiz kıvama gelir,kıvamını anlamak için cam bir tabağa reçelin suyundan damlatılır ve buzdolabında bikaç dakika bekletilir tabak yana eğildiğinde akmıyor,büzüşüyorsa reçelimiz tam kıvamındadır.İçine limon tuzunu ekleyip bir taşım daha kaynattıktan sonra reçelimiz hazırdır.Ben soğuduktan sonra kavanoza boşaltıyorum ama sıcakken koyup ters çevirerek de bekletebilirsiniz afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails