Bu Blogda Ara

4 Nisan 2011 Pazartesi

Portakallı Lor Kurabiyesi

Merhaba arkadaşlar
daha önce yapıp yayınladığım ve çok beğenilen lor kurabiyesini birde portakallı yaptım,sizce nasıl olmuştur?
valla portakal harika bir tat ve aroma verdi bu hali de çok güzel oldu
bence lor kurabiyesini birde bu haliyle denemelisiniz
özellikle çocuklar bu kurabiyeye bayılıyor,yanında sütle birlikte harika bir ara öğün oluyor
sizde yumuşacık kurabiyeleri seviyorsanız özellikle margarinsiz ve hafif bir kurabiye istiyorsanız tam size göre bir tarif
Malzemeler:
250 gram tatlı lor(bulabilirseniz kaşar loru)
1 su bardağı tozşeker
yarım çay bardağı zeytinyağı(riviera)
yarım çay bardağı portakal suyu
1 portakalın rendelenmiş kabuğu(rendenin ince tarafıyla)
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı limon suyu
2 tane yumurta
2,5 - 3 su bardağı un
Yapılışı:
Un hariç diğer malzemeleri sırasıyla yoğurma kabına koyuyoruz ve karıştırıyoruz,unu azar azar ekleyelim hamur toparlanıp yumuşak bir hal aldığında un eklemeyi bırakalım,yumuşak bir hamur elde edeceğiz
minik toplar koparıp tozşekere batırıp tepsiye dizelim
170 derecede 25 dakika kadar kurabiyeler çatlayıp üzeri pembeleşene kadar pişirelim.
çok lezzetli ve sağlıklı bir kurabiye çocuklarınız özellikle çok sevecektir
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.


31 yorum:

  1. ben lorlu kurabiyeleri hep denemek istemişimdir;ama bir türlü kısmet olmadı,ama portakallısı dahada aklıma yattı.bu haliyle denemek daha iyi olur bence.ellerinize sağlık,harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım
    güzel olmuş
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Canım enfes gözüküyor tarifi yazdım:)ellerine sağlık.Lorlu bir kaç tarif bulmuştum seninkinde karar kıldım canım:)içinde portakal olması cezbetti beni birde sunumu doğrusu:))
    çok öpüyorum canım...

    YanıtlaSil
  4. hmm. cok lezzetlı olmus gıbıler e bırtane aldım tabaktan o zaman....

    YanıtlaSil
  5. Çok leziz görünüyorlar İzgün'cüğüm. Hem de zeytinyağlı. Bayıldım. Ellerine sağlık arkadaşım. Afiyet bal şeker olsun.

    YanıtlaSil
  6. Portakallı kurabiye benim favorilerimdendir... İçine bir de lor girdiyse ağızlara layık olmuştur kesin. Ellerine sağlık arkadaşım sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ablacım senin lor kurabiyelerini Aybike abla dayapmış bende onda gördüm yaptım ama bi türlü yayınlamadım du yayınlayım bugünn:D
    ellerine sağlık ablacım..
    öperim:D

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık,görüntü süper,lor ve portakalı hiç bir arada düşünmemiştim,deneyeceğim,her şey gönlünce olsun,sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Lorlu kurabiye, misler gibi olmuştur, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. sen yaparsında çirkin olurmu çok güzel olmuş pişerken mis gibi portakal kokmuştur her yer
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. benim oglum peynir türü versiyonlarını yemiyor ama kurabiyeyi çok sever.o yüzden hem peynir yedirmek açısından bu kurabiyeyi denemek şart oldu.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  12. Hem portakal,hem lor,bence kesin harika olmuştur :)
    Görüntü 10 numara zaten,
    Ellerine sağlık canım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  13. İzgünüm elelrine sağlık eminim enfes lezizdir öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. merhabalar portakallı bütün pastalara bayılırım kurabiyelerede çok yakışmıştır eminim ellererinize sağlık harika görünüyorlar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Loru kurabiyede hiç denemedim ama nefis görünüyor İzgün'cüm. Portakal kokusuna hastayım zaten, bayıldım kurabiyelere..

    YanıtlaSil
  16. lorlu kurabiyeleri pastaneden alırken bayıla bayıla alıyorum çok seviyorum ama yapmaya bir cesaret edemedim. lordan dolayı galiba.. ama sizin kurabiyeler nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Esracım bence mutlaka denemelisin

    YanıtlaSil
  18. Sevalim çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  19. İnci teşekkür ederim deneyince beğeneceğini umuyorum

    YanıtlaSil
  20. Memolinin annesi teşekkürler afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  21. Beyaz hanımeli teşekkürler
    evet aynı zamanda da çok sağlıklı

    YanıtlaSil
  22. Cafemis teşekkürler,ikisi birlikte güzel bir uyum yakalıyorlar

    YanıtlaSil
  23. Elifin terazisi teşekkürler

    YanıtlaSil
  24. Eylem mutlaka dene içinde peynir olduğunu anlamayacaktır bile:))

    YanıtlaSil
  25. Zeliham teşekkür ediyorum arkadaşım

    YanıtlaSil
  26. Mermer tezgah,güzel sözlerin ve yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. Hülyacım bence denemelisin:))
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. Hayatın tatları evde bi kere denesen hep yaparsın tabi en önemlisi lor peyniri tuzsuz olacak süt tadında olursa tadından yenmez
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. BEN BU TARIFI YAPTIM TADI COK GUZEL FAKAT KEK GIBI OLDU YUMUSAK TEPSIDE DAGILMAMASINA RAGMEN
    3 SUB UN KOYDUM DAHA MI COK KOYMALIYDIM ACABA BIRDE CAY BARDAGIOLARAK BUYUKLERDEN KULLANDIM ESKI USUL MINIK CAY BARDAGI MI KULLANMALIYDIM ACABA.

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails