Bu Blogda Ara

30 Eylül 2010 Perşembe

Kakaolu İki Renkli Kek

Merhabalar
evimize geldik,yoğun ve yorucu geçen bir günün sonunda
dinlenme fırsatı buldum.
İki küçük çocukla yolculuk keyifli ama bir o kadar da zordu
gelir gelmez evi temzilemeye ve toplamaya başladım
ilk olarak mutfaktan başladım temizliğe ne de olsa evin en önemli bölümü
ve en temiz olması gereken bölümü
mutfağımı pırıl pırıl yaptım ama yorgunluktan da öldüm
bu yorgunluğun üzerine şöyle güzel,lezzetli bir kek iyi gider dedim ve
bu keki yaptım çok lezzetli,pamuk gibi bir kek
ağzınızda eriyen pufuduk bir kek oluyor denemenizi öneririm.
Tarifimize gelince
Malzemeler:
  • 160 gr yumuşak margarin(becel kullandım)
  • 1 buçuk su bardağı pudra şekeri
  • 3 tane yumurta
  • 4 çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 10 çorba kaşığı süt
  • 2 çorba kaşığı kakao
Yapılışı:
  • bir kaseye margarini alıp tahta bir kaşıkla krema kıvamı alana kadar karıştıralım
  • içine pudra şekerini ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz
  • yumurtaları teker teker karışıma ekleyip yediriyoruz
  • başka bir kasede un,kabartma tozu ve vanilyayı eleyip karştırıyoruz
  • unlu karışımı yumurtalı karışıma ekliyoruz
  • sütü en son ilave ediyoruz
  • 24 cm'lik kalıbı yağlayıp karışımın yarısını içine döküyoruz
  • kalan hamura kakao ekleyip onu da kalıptaki karışımın üzerine döküyoruz
  • 170 derecede 40 dakika pişiriyoruz
Kekimizi kalıptan çıkmış hali
soğuduktan sonra dilimleyip servis ediyoruz
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,süper görünüyor.Ne giderdi şimdi olsaydı:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık ne kadar güzel güzel bir kek olmuş..Sabah sabah beni mest etti doğrusu:)

    YanıtlaSil
  3. Hastayken blog gezmek zor oluyor, bu keki görüpte yatmak zor. Kalkıp kek yapacağım inan

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık. güle güle eviniz kirlensin. benimde dün canım çok sıkıldı kek yapsam da birini davet etsem dedim ama kimseyi bulamadım. keki de yapmadım. sana afiyet olsun. benim yerimede 1 dilim yersen yyemiş kadar olurum.

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. güzel yorumun için teşekkürler Deniz
    çayla çok güzel gidiyor bir dilim ikram etmişim gibi olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Aylin teşekkür ederim
    öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  8. Zehra yorumun için teşekkürler
    geçmiş olsun
    keşke yakın olsaydık ben sana yapardım
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  9. Özlem teşekkür ederim senin için bir dilim ayırdım:)
    öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  10. Berna güzel yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. ohh sefan olsun yorgunluk üzerine kek ne güzel gider ellerine sağlık harika kabarmış kekin
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. benim canım da şimdi çayın yanına bir kek istiyor, ama grip olmuşum, hiç yapaak halim yok. Keşke bir dilim alabilsem:) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık ve evine hoşgeldin...........

    YanıtlaSil
  14. teşekkür ederim Hande gerçekten yorgunluğun üstüne iyi geldi

    YanıtlaSil
  15. zencefil ve tarçın geçmiş olsun
    keşke burda olsan ama ben burdan ikram etsem:))
    yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Gül teşekkür ederim
    hoşbulduk

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails