Bu Blogda Ara

9 Mayıs 2012 Çarşamba

Bereket Çöreği

Merhaba arkadaşlar
bu sefer arayı fazla açmadan geldim
hem de nefis, mis kokulu çöreklerle geldim
bu çörekler hıdırellezde pişirildi bolluk bereket getirsin diye:)
tarif sevgili Nesrin'e ait
paskalya çöreğini anımsattı bana tat olarak, biz özellikle de çocuklar çok beğendi
ben yarım ölçü yaptım, ama tarifi Nesrinin verdiği ölçülerle yazacağım
siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz,yarım ölçüden 1 tepsi çörek çıkıyor
Malzemeler:
1 kilo un
3 yumurta(birinin sarısını üstüne sürmek için ayır)
2 su bardağı süt
250 gram oda ısısında 15 dakika bekletilmiş tereyağ
2 paket kuru maya ya da 40 gram yaş maya(ben yaş maya kullandım)
1 buçuk su bardağı tozşeker
1 çay kaşığı mahlep
Yapılışı:
Sütü ılıtın maya ve 1 tatlı kaşığı tozşeker ekleyin 7-8 dakika bekletin
maya kabarmaya başlayacak
diğer malzemeleri ekleyin,mayalı sütüde ekleyip yumuşak bir hamur yapın
1 saat bekletin daha sonra hamurdan küçük toplar yapıp,yuvarlayın
üzerine yumurta sarısı sürüp 15 dakika daha bekletin
170 derecede üzeri kızarana kadar tahmini 20 dakika pişirin
Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. ismi çok hoşuma gitti ellerinize sağlık herkezin sofrasına bereket getirir inşallah:) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerıne saglık,çok güzel olmuşlar.Bol bereketli ve saglıklı bir yıl olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş çörekleriniz..çok iştah açıcı görünüyorlar..bereketli olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.
    bereketin bol olsun canım

    YanıtlaSil
  5. Adı da güzel kendisi de güzel olmuş, ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel hele ki çocukların severek yemeleri..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım.
    bolluk ve bereket dolu bir yıl dileğimle..
    dilekleriniz kabul olsun:)
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  8. Yaş maya kullandığın belli İzgünüm nasıl güzl kabarmışlar ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık, hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyorlar İzgün'cüğüm. Ellerine sağlık, aldım bir tane :) Keyifli hafta sonları diliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails